image image image image
BIO-konferansen 2017

SYMBIOSE. På årest BIO-konferanse  markerer vi 50-årsjubileet for at Jostein Goksøyr og Lynn Margulis parallelt lanserte endsymbioseteorien. I tillegg spinner vi videre på symbiosebegrepet fra celle til samfunn.
Bonnevieprisen 2016 til Klaus Høiland Bonnevieprisen 2016 gikk til Klaus Høiland. Klaus Høiland har jobbet med formidling i hele sitt yrkesaktive liv og på de fleste plattformer. Få biologer har mer personlighet og større bredde enn årets vinner av Bonnevieprisen.
Om BIO
Norsk Biologforening (BIO) ble stiftet i 1981, og har i dag ca 1000 medlemmer. Foreningen organiserer universitetsutdannede biologer innen alle yrkeskategorier. BIO er også åpen for biologer under utdanning. Andre med interesse for biologi kan bli støttemedlem.

marinkurs

Marinsamling Drøbak
26. til 28. august 2016

Lær om arter i havet, både bunndyr, fisk og alger

I samarbeid med SABIMA arrangerer BIO marin samling for medlemmer i NZF, NBF og BIO på Biologisk stasjon i Drøbak.  Jens Ådne Rekkedal Haga og Jonas Thormar er med som faglig ansvarlig.

Til påmeldingen

(med forbehold om endringer og at vi justerer tidspunktene underveis)

Fredag 26. august

18:00   Oppmøte på Tollboden, innsjekking

18:30   Servering av pizza og drikke

19.30 - 21:00 Fagøkt

Lørdag 27. august

08:00   Frokost

09:00-15:00 Felt. Vi tar lunsj (matpakke) underveis.

15:00 - 19:00 Lab

19:00   Middag. Vi bestiller bord på en lokal restaurant. (Betales av den enkelte, påmelding)

Søndag 28. august

08:00 Frokost

09:00-12:00 Felt

13:00-15:00 Lab

Vi tilpasser program etter vær og føre

Andre aktiviteter:

• Besøk på akvariet. Akvariet vil være tilgjengelig det meste av tiden.

Overnatting:

Vi har leid Tollboden med til sammen 24 overnattingsplasser. Sengetøy er inkludert.

Mat:

Vi kjøper inn tørrmat og drikke.

Deltakeravgift:

Påmeldingsavgift 300 kroner. Dere må også betale reise til og fra Drøbak. Utover det dekker SABIMA overnatting og losji. Bindende påmelding innen 20. august.  Plassene blir fordelt likt mellom medlemmer i de tre foreningene, og det vil bli satt opp venteliste ved behov.

Kontaktpersoner:

Kristoffer Bøhn Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. Telefon 976 19 211

Torborg Galteland  Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.  Telefon 926 89 795

Påmelding:

Skriv i kommentarfeltet om du ikke skal ha overnatting.

Spør en biolog!

Spør en biolog

Vil du vite om giraffer kan svømme? Om veps kan gå på fylla? Om biologisk mangfold blant potteplanter og på baderom? Hva du egentlig spiste sist sopptur? Du kan få svar på det meste hvis du bare spør en biolog! Sannheten er noen tastetrykk unna! Spør en biolog!

Siste fra forumet